نحوه ارائه خدمت
1. دریافت شکایت 2. انجام بررسی های کارشناسی *** 3. ارسال شکایت به مراجع مربوطه (در صورتیکه شکایت در حیطه وظایف استانداری باشد) 4. بررسی پاسخ های دریافتی 5. تقاضای بررسی مجدد پاسخ ارائه شده در مواردی که پاسخ دریافتی قانع کننده نباشد 6. ارائه پاسخ به شاکی ***تذکر: درصورتیکه پس از دریافت شکایت و انجام بررسی های کارشناسی، شکایت مربوطه در حوزه تخلفات اداری تشخیص داده شود، مراحل زیر در دستور کار قرار خواهد گرفت: • تشکیل پرونده • جمع آوری مستندات و مدارک، انجام استعلامات در هیات های تخلفات اداری • ابلاغ موارد اتهامی • دریافت دفاعیه • تشکیل جلسه رسیدگی به شکایت و صدور حکم • ابلاغ نتیجه به متهم • بررسی تقاضای تجدیدنظر از سوی متهم درصورت ارائه درخواست ظرف مهلت قانونی و درمواردی که حکم مربوطه قابل تجدیدنظر خواهی باشد (در مرحله تجدید نظر خواهی بررسی تقاضا در هیات تجدیدنظر، دیوان عدالت اداری و هیات عالی نظارت حسب مورد و تجدیدنظر خواهی از سوی متهم صورت می پذیرد) • نهایی شدن رای، صدور احکام کارگزینی و مالی مربوطه